فرماندار رابر گفت: آبگرم گیشگی ناشناخته‌ای که آوازه‌اش با همکاری مردم و مسئولان فراگیر می‌شود.

image

جامعه کار و تولید شهرستان رابر، علیجان سلیمانی پیش از ظهر امروز در جلسه ساماندهی آبگرم گیشکی با اشاره به خواص درمانی آبگرم گیشکی رابر و شناخت خواص درمانی این آبگرم توسط مردم محلی گفت: استفاده از آب چشمه‌های معدنی به عنوان درمان، سابقه چند هزار ساله دارد، اما طی قرن اخیر بر اثر پژوهش‌ها و بررسی‌های علمی انجام شده روی آب‌های معدنی، استفاده درمانی آنها به طور جدی روز به روز گسترش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: چشمه آب گرم گیشکی از دیرباز توسط مردم استان کرمان و استان‌های همجوار در روش‌های مختلف درمانی مانند استحمام کردن، شست و شو دادن موضعی، مفصلی و رماتیسمی به کار می‌رود.

سلیمانی با اشاره به اینکه چشمه آب گرم گیشکی به لحاظ ویژگی‌های خاصی که دارد، می‌تواند به عنوان یک جاذبه گردشگری در بحث آب درمانی مطرح شود، گفت: امیدواریم با همکاری مردم و مسئولان ساماندهی این پدیده گردشگری هر چه سریعتر عملی شود.

وی با بیان اینکه توسعه این منطقه می‌تواند ضمن ایجاد اشتغال سهم مهمی در توسعه شهرستان رابر داشته باشد، افزود: باید هر چه سریعتر عملیات ساماندهی انجام گیرد.

سلیمانی از ساماندهی استخرهای آب گرم سرمشک، چنارزوئیه، سرمشک و ماه صنم خبر داد و اجرای آنها را در راستای توسعه اقتصاد گردشگری استان کرمان موثر دانست.

حمید امیرتیموری معاون برنامه‌ریزی فرمانداری رابر ساماندهی استخرهای آبهای گرم معدنی را در راستای توسعه صنعت گردشگری خواند و گفت: انتظار می‌رود قبل از آغاز فصل گردشگری ساماندهی مناسبی در آبگرم گیشکی رابر صورت گیرد.

وی جذب گردشگران، رونق اقتصادی شهرستان و آبادانی منطقه را از مهمترین فواید ساماندهی آبگرم گیشکی برشمرد.

به گزارش فارس، چشمه آبگرم گیشکی در حدود 53 کیلومتری جنوب مرکزی شهرستان رابر و در منطقه هلیل رود در محیطی دلپذیر و مفرح در نزدیکی روستاهای ده ملک و آدوری با اقلیم گرم و مرطوب و اختلاف دمای منطقه تا مرکز شهرستان بالای 10 درجه است، قرار دارد.